13 mei 2016

David en Daniël: petitie en actie in Den Haag

David en Daniel (10 en 11) zijn Baarnse jongens. Hun ouders zijn in Rusland en Georgië geboren, maar zij wonen al hun hele leven in Nederland. Wij vinden het onbegrijpelijk dat hun beroep op het kinderpardon is afgewezen. Op 20 april vond voor hen een indrukwekkende manifestatie plaats op de Brink. Daarna is het een beetje stil geworden. Ondanks de positieve sfeer toen zijn de angst en onzekerheid er voor David en Daniël (en hun ouders) niet minder op geworden. Nog steeds dreigt uitzetting naar Rusland.

Baarn kan dat natuurlijk niet laten gebeuren en in samenspraak met Defence for Children gaat de actie door. Met een petitie op papier en online. We willen zoveel mogelijk handtekeningen verzamelen en aanbieden. De online petitie vind je hier . Teken dus allemaal online! Of teken de papieren petitie, bijvoorbeeld  bij Larissa, de moeder van David en Daniël. Zij staat bij de Albert Heijn.

Het resultaat van die petities wordt donderdag 26 mei aangeboden aan  staatssecretaris Dijkhoff in Den Haag. Dan is er een openbare commissievergadering van de Tweede Kamer waar het Kinderpardon aan de orde zal worden gesteld. Met zo veel mogelijk kinderen gaan we  die dag met de  bus naar Den Haag.