Door op 1 december 2013

Onveilige verkeerspunten

Laatst fietste ik op de Eemnesserweg op het kruispunt bij Albert Heijn en daarna de Dalweg in richting het Poorthuis. Tijdens onze canvasactie op 23 november gaven bewoners aan dit een gevaarlijk kruispunt te vinden voor fietsers en voetgangers. Als frequente fietser beaam ik dit. Zo zijn er meerdere plekken in Baarn waar je goed moet opletten.

Als PvdA Baarn vinden we dat fietsers en voetgangers optimaal  gefaciliteerd moeten worden in het dorp. Tijdens gesprekken op de Brink, afgelopen zaterdag, gaven meerdere ouderen aan dat het niet altijd even makkelijk is om met rollator of scootmobiel voort te bewegen. Wij vinden dat er extra aandacht moet zijn voor kwetsbare verkeersdeelnemers zoals fietsers,  voetgangers,  kinderen en ouderen.

Aanstaande zaterdag staan wij bij de Kleine Stad/ Bestevaerweg (om 11.00 uur) en het kruispunt bij Albert Heijn/ Eemnesserweg (12.15) om met Baarnaars te praten over verkeerssituaties in Baarn. We willen weten welke plekken inwoners als het meest gevaarlijk ervaren en welke ideeën er zijn om het veiliger te maken.