Ons plan voor een duurzaam, eerlijk en fatsoenlijk Baarn

De PvdA investeert in zekerheden voor iedereen. Wij willen mensen zekerheid geven over de belangrijkste hoekstenen in ons leven, zoals wonen, werk, onderwijs en zorg. Met vooruitgang voor ieder mens als wenkend perspectief. Dat is waar we het allemaal voor doen.

Download hier ons plan voor Baarn

Ons Baarn

Baarn is en blijft wat ons betreft een dorp met een hoog voorzieningenniveau. We behouden de bibliotheek, het zwembad en ons theater “De Speeldoos”. We ondersteunen verenigingen en culturele organisaties op zodanige wijze dat de continuïteit van deze organisaties op de lange termijn gewaarborgd kan worden. Baarn blijft ook in de toekomst goed bereikbaar via

Duurzaamheid en natuur

We behouden, beschermen en versterken het groen en de natuur in Baarn. We betrekken onze inwoners bij vergroening van de wijken en ondersteunen bij initiatieven van buurtbewoners. We zien dat de recreatiedruk op onze gemeente toeneemt. Dit zorgt voor een onevenredige belasting van de natuur. Wekelijks worden onze bossen overlopen door recreanten die zich niet

Energietransitie

De komende jaren komen er op onze inwoners veel verandering af die voortvloeien uit de energietransitie. Wij vinden het daarbij de taak van de gemeente om inwoners op een goede, zorgvuldige en eenvoudige manier te betrekken en te helpen bij maatregelen om hun leefomgeving te verduurzamen.

Welzijn en Preventie

Armoede en schuldhulpverlening Het hebben van schulden en een leven in armoede heeft impact op je welzijn, op het vertrouwen in de toekomst, en het gevoel dat je er mag zijn en dat je er toe doet. In een dergelijke situatie waarin je je machteloos en hulpeloos voelt maakt een benadering vanuit begrip in plaats

Wonen

We zien daarbij veel uitdagingen op ons afkomen. Enerzijds zien we dat de gezondheidsnormen van de WHO op dit moment strenger worden en daarmee komen grote woningbouwproject in gevaar. Daarnaast zijn de mogelijkheden om grote aantallen woningen te realiseren binnen onze gemeente beperkt. We zien nog wel mogelijkheden voor zogenaamde inbreidingslocaties, maar zijn ons ervan