Economie, Financiën, Verkeer, Beheer en Sport

Wie ben je: Geboren en getogen Barinees. Oud-voorzitter van de Baarnse jongerenraad en van de provinciale jongerenraad. Sinds 2010 lid van de steunfractie. Woonachtig in de schilderswijk.

Wordt opgetogen van: De jongeren die in Baarn kunnen blijven wonen door projecten als de Schaepmanflats. Dit laat zien dat we meer van deze woningen nodig hebben. Zo blijft Baarn leefbaar.

In de politiek door: Maatschappelijke betrokkenheid. Ik wil niet alleen klagend langs de zijlijn staan, maar actief bijdragen aan de toekomst van ons prachtige dorp.

Drijfveer: Samen voor Baarn! De afgelopen jaren heb ik van dichtbij de verharding van de lokale politiek meegemaakt. Ik wil graag met iedereen samenwerken om Baarn verder te helpen.

Grootste ergernis: Onrecht. Daar heb ik nooit tegen gekund.

Morgen invoeren: De Baarnse feestweek. Samen wonen en leven is voor mij ook samen vieren. Het lijkt me prachtig om in Baarn een week te hebben waarin in gezelligheid, saamhorigheid en plezier voorop staan.

Mondelinge vragen sluipverkeer

door Mark Eijbaard op 25 oktober 2016
Foto Een van de maatregelen die wel is uitgevoerd.

In juni 2012 stelde de raad het GVVP vast. Onderdeel hiervan was het verminderen van sluipverkeer door de kern van Baarn. Op 18 december 2014 informeerde het college de raad via een raadsinformatiebrief over de maatregelen tegen sluipverkeer. Deze maatregelen zijn destijds samen met de klankbordgroep verkeer opgesteld. De informatiebrief sluit af met de zin:

Raadszaal als speeldoos

door Mark Eijbaard op 1 oktober 2016

Krachtig bestuurd. Het motto van deze coalitie. Maar hoe ze dat dan doen, dat is hen zelf ook niet helemaal duidelijk. Woensdagavond 28 september stond een raadsvoorstel over het verder uitwerken van de voorgenomen samenwerking tussen de Speeldoos en de bibliotheek op het programma. Tijdens de debatraad was al naar voren gekomen dat vrijwel alle

Algemene Beschouwingen: Concrete actie!

door Mark Eijbaard op 29 juni 2016
Foto Een van de mogelijke locaties voor sociale woningbouw

Een sociale, tolerante en open samenleving. Dat is waar we als Partij van de Arbeid voor staan. Een samenleving waarin ieder zijn eigen kansen krijgt en pakt. En waar we mensen ondersteunen die dit nodig hebben. Een samenleving waar het niet gaat om geven en nemen. Maar om geven en krijgen.

Op Overbosch geen theehuis

door Mark Eijbaard op 25 mei 2016

De fractie van de Partij van de Arbeid kan niet instemmen met het bestemmingsplan landgoed Pijnenburg. De natuurwaarde van deze locatie en de ontbrekende financiële onderbouwing maken dat de onze fractie geen steun kan verlenen aan een theehuis aan deze locatie. Een amendement om het deelgebied Overbosch uit het bestemmingsplan te halen, haalde geen meerderheid.

Schriftelijke vragen LTS en PvdA over proces rondom convenant Landgoed Pijnenburg

door Mark Eijbaard op 5 januari 2016
Foto Locatie Overbosch/Eigen foto

Het proces rondom het vaststellen van het convenant Landgoed Pijnenburg, de afspraken met betrekking tot de realisatie van het theehuis en de realisatie van een mogelijke faunapassages (ecoduct) roepen bij de fracties van de LTS en Partij van de Arbeid veel vragen op. Wij hebben daarom gezamenlijk vragen gesteld aan het college om duidelijkheid te