Door De redactie op 25 april 2012

Val kabinet met gedoogsteun kon niet uitblijven

Reactie Kees van Beukering (voorzitter) op val kabinet:

Nu het Catshuisoverleg mislukt is doordat PVV leider Wilders de stekker er uit heeft getrokken,  heeft het kabinet vandaag zijn ontslag aan de Koningin aangeboden en komen er naar alle waarschijnlijkheid verkiezingen in juni. De keuzes die dit rechtse kabinet de afgelopen 1 1/2 jaar maakte en welke er nog in het verschiet lagen zijn niet de keuzes die wij als PvdA ers voor ogen hebben voor de toekomst van ons land. Nederland heeft behoefte aan een stabiele regering die een nieuwe start kan maken en de juiste keuzes maakt voor de toekomst. Keuzes die ervoor zorgen dat de lasten van de crisis eerlijk verdeeld worden, die de economie aanjaagt en onze samenleving versterkt.  Ook de PvdA Baarn  zal in Baarn de komende tijd campagne voeren om de Tweede Kamer verkiezingen voor onze partij tot een groot succes te maken. Wij zijn er klaar voor!

Reactie Peter Blokker (fractievoorzitter) op val kabinet:

De samenwerking tussen VVD, CDA en PVV is ten einde. Afgelopen zaterdag werd de stekker er uitgehaald door de PVV. Een verrassing ? Nee..niet echt. Zeven weken overleg heeft niets opgeleverd en nu zijn andere partijen aan zet om een beleid voor de toekomst uit te zetten. Ik ben niet onverdeeld gelukkig. Aan de ene kant zagen wij in Nederland een steeds grotere wig tussen arm en rijk ontstaan. Aan de andere kant is genoegzaam bekend, dat er voor de toekomst forse maatregelen (bezuinigingen) ingezet moeten gaan worden om niet helemaal “ uit de bocht te vliegen” . Voor de PvdA een boeiende tijd, waarin wij onze verantwoordelijkheid (weer) willen nemen om in Nederland een sociaal leefbaar klimaat te realiseren. Ik heb alle vertrouwen in onze leider Diederik Samsom, die met veel verve (recentelijk bij het programma van Eva Jinek) het sociaal-democratisch gedachtengoed uiteenzette. De komende tijd zal de PvdA ook in Baarn nog sterker haar opvattingen uitdragen.

Waar ben je naar op zoek?