Door De redactie op 9 februari 2014

Tweede Kamerlid Loes Ypma gastvrij ontvangen in Zeeheldenbuurt en Schoonoord

Zaterdag 8 februari gingen we met Tweede Kamerlid Loes Ypma langs de deuren in de Zeeheldenbuurt. Daarna gingen we op de koffie bij de bewoners van woonzorgcentrum Schoonoord. Inwoners van de Zeeheldenbuurt werden gevraagd naar hun mening over de buurt en het dorp. Ook werd gesproken over de veranderingen in de zorg. Bij Schoonoord waren die veranderingen ook onderwerp van gesprek.

Inwoners van de Zeeheldenbuurt lieten ons weten de rust in hun wijk te waarderen. De meeste mensen wonen er prettig. Het goede contact met de buren wordt ook als pluspunt genoemd. Opvallend is dat in vrijwel alle buurten van Baarn waar we in het afgelopen jaar onderzoek hebben gedaan deze punten genoemd worden. Baarnaars lijken over het algemeen heel tevreden met hun buurt.

Een aandachtspunt in de Zeeheldenbuurt is het tekort aan parkeerplaatsen en het groen kan wat de bewoners betreft beter onderhouden worden. Tegelijkertijd heeft men daar ook wel begrip voor door de kleinere budgetten hiervoor. Inwoners zijn ook bereid om zelf wat aan het onderhoud te doen. Als PvdA willen we  dit soort initiatieven van harte ondersteunen.

In Schoonoord hielpen we met koffie schenken en maakten we een praatje met de bewoners en het personeel. Ook wethouder Joost de Wilde schoof aan. De bewoners waren verrast door onze komst en waren zeer bereid om hun verhalen te delen. Onder de oudere bewoners heersen wel zorgen over de verhuizing. Vooral dat nog niet precies bekend is waar de huidige bewoners heen verhuizen zorgt voor onrust. Ze lieten wel blijken de interesse zeer te waarderen.

We vertelden de bewoners over onze standpunten ten aanzien van zorg. Bijvoorbeeld dat de zorg wat de PvdA betreft liefst zo dichtbij mogelijk georganiseerd is en er zo min mogelijk ingewikkelde regels en formulieren aan te pas moeten komen wanneer mensen zorg nodig hebben.

We  gaan regelmatig langs de deuren in de buurten van Baarn. In de laatste weken voor de verkiezingen doen we dit ieder weekend.

Waar ben je naar op zoek?