Sneller meer sociale huurwoningen, in lijn met inzet PvdA.

Door Mark Eijbaard op 12 december 2017

We zetten ons al jaren in om meer woningen te bouwen in Baarn, in het bijzonder in de sociale sector. Wat ons betreft is minimaal 30% van de in Baarn nieuw te bouwen woningen een sociale huurwoning. Dit is in de Visie Wonen door de gemeenteraad inmiddels, na een amendement van de PvdA, ook zo vastgelegd en wordt nu in concrete woningen omgezet door de afspraken over versneld bouwen met Eemland Wonen.

De reden dat wij ons hard maken voor meer woningen is dat er Baarn jaarlijks veel te weinig huizen beschikbaar komen om aan de vraag te voldoen. Er zijn jaarlijks 500 actieve woningzoekenden terwijl er gemiddeld 100 woningen beschikbaar komen.

Eemland Wonen, de grootste woningbouwcorporatie in Baarn gaat aan de slag met de extra woningen. Hiermee blijft het niet bij mooie voornemens, maar maken de gemeente en Eemland Wonen concreet werk van de Baarnse ambitie. En concrete actie, daar houden wij van.

Lees meer in dit artikel in de Gooi en Eemlander.

Lees hier over onze standpunten over wonen.

Wie ben je: Geboren en getogen Barinees. Oud-voorzitter van de Baarnse jongerenraad en van de provinciale jongerenraad. Sinds 2010 lid van de steunfractie. Woonachtig in de schilderswijk. Wordt opgetogen van: De jongeren die in Baarn kunnen blijven wonen door projecten als de Schaepmanflats. Dit laat zien dat we meer van deze woningen nodig hebben. Zo blijft