Door De redactie op 4 maart 2017

PvdA in de buurt: keuze vaak nog niet gemaakt

Afgelopen zaterdag was het campagneteam van de Baarnse PvdA afdeling actief in de bloemenbuurt. Zij gingen langs de deuren in de Rozenstraat, Tulpstraat, Bremstraat en Meester Pluimhof. Zij kwamen bij veel tevreden Baarnaars aan de deur. Nog niet iedereen heeft zijn keuze bepaalt voor 15 maart, wel is iedereen van plan te gaan stemmen.

Een mevrouw maakte bij de PvdA’ers een opmerking over de ontslagvergoedingen in het bedrijfsleven. “Als gewone medewerkers een fout maken, dan worden ze gewoon ontslagen en moeten maar een andere baan vinden. Topmanagers, zoals recentelijk nog bij de NS, gaan met een hoge vergoeding weg, dat voelt oneerlijk.” Een andere bewoner had veel aandacht voor de zorg. “Ik maak in mijn eigen omgeving mee dat goede zorg ontzettend belangrijk is. Ik hoop dat de politiek daar haar aandacht aan gaat geven de komende vier jaar.”

Over Baarn zijn de bewoners erg tevreden. “Baarn is een fijn dorp om te wonen. Ik wil hier nooit meer weg. ” Was een van de opmerkingen. Een bewoonster van de Bremstraat stipte wel het hardrijden in de straat aan. “Het is hier soms net een racebaan, automobilisten scheuren maar door de straat. Hopelijk kan de lokale politiek daar verandering in brengen.”

De lokale PvdA’ers zijn regelmatig te vinden in de buurt. De komende weken zijn zij nog wat meer aanwezig in het dorp vanwege de verkiezingen van 15 maart. 11 maart staan zij op de Brink tijdens de verkiezingsmarkt. 14 maart worden er, tijdens de avondspits, rozen uitgedeeld op het Baarnse station. Naast vragen over de landelijke politiek, beantwoorden zij ook alle vragen over de lokale politiek.

Waar ben je naar op zoek?