Door De redactie op 5 februari 2014

PvdA Baarn zaterdag met Tweede Kamerlid Ypma in Zeeheldenbuurt en bij Schoonoord

Zaterdag 8 februari zijn we samen met Tweede Kamerlid Loes Ypma in de Zeeheldenbuurt rond de Karel Doormanlaan. We gaan daar huis aan huis om inwoners te vragen naar hun zorgen en ideeën voor hun buurt. In het bijzonder wordt gevraagd naar wat er leeft over de zorg. Daarna gaan we met Ypma koffie schenken in Schoonoord en in gesprek met bewoners, medewerkers en familieleden over de zorg.

Gemeenten krijgen vanaf 2015 de verantwoordelijkheid voor een groter deel van de zorg.  De Baarnse PvdA vindt dit positief omdat de zorg door de gemeente zo dichtbij mogelijk georganiseerd kan worden en in de buurt beschikbaar is. Als PvdA Baarn willen we, ondanks de bezuinigingen en ondanks het toenemend aantal mensen met een ondersteuningsvraag, dat er hulp is voor de mensen die dat het hardst nodig hebben.

Omdat de gemeente zowel verantwoordelijkheid krijgt voor de zorg als voor de jeugdzorg als de begeleiding van werkzoekenden kunnen meerdere vormen van ondersteuning in één huishouden beter op elkaar afgestemd worden. We willen dat er per gezin/ huishouden één plan is en één team waar mensen mee te maken krijgen.

Loes Ypma is in de Tweede Kamer de PvdA-woordvoerder voor onderwijs en jeugdzorg. Tijdens de gesprekken in de Zeeheldenbuurt wordt dan ook zeker gevraagd hoe buurtbewoners het onderwijs en de jeugdzorg ervaren in Baarn.

Waar ben je naar op zoek?