Door op 3 september 2013

Ombudsteam met Tweede Kamerlid Grace Tanamal bij cultureel festival

Het Baarnse PvdA ombudsteam is zaterdag tijdens de welzijnsmarkt aanwezig in de Pekingtuin om inwoners te wijzen op de mogelijkheid om hulp te vragen aan het ombudsteam. Het Amersfoortse Tweede Kamerlid Grace Tanamal (voorheen gemeenteraadslid en lid van het ombudsteam in haar woonplaats) is van 12 tot 14 uur aanwezig bij de kraam van het ombudsteam. Ze helpt met de promotie en spreekt dan ook graag met Baarnaars.

Er zijn meer dan 130 lokale PvdA-ombudsteams actief in steden en dorpen, en dat worden er steeds meer. In deze teams staan vrijwilligers  klaar om mensen te helpen met problemen. Bijvoorbeeld overlast,  juridisch getouwtrek of gebrekkige huisvesting, allemaal zaken die mensen dagelijks raken. Ombudswerk richt zich traditiegetrouw vooral op klachten over overheidsinstanties, maar wij kunnen je ook op weg helpen als je niet goed weet bij welke instantie je moet aankloppen. Dat kan bijvoorbeeld gaan over een geschil met gemeente, bank, belastingdienst of ziekenhuis.

Het Baarnse ombudsteam heeft in de afgelopen anderhalf jaar een aantal mensen op weg geholpen, maar is waarschijnlijk nog niet bij iedereen in Baarn bekend. We nodigen u dan ook van harte uit om zaterdag onze kraam te bezoeken in de Pekingtuin. Van 11.oo tot 17.00 zijn we aanwezig en er is dan nog veel meer te zien en te doen. Op de site van het Cultureel Festival kunt u het volledige programma van de activiteiten op 6 en 7 september bekijken.

Waar ben je naar op zoek?