Kandidatenlijst bekend

Door De redactie op 17 december 2021

De leden van de PvdA Baarn hebben de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 vastgesteld. Lijsttrekker is opnieuw Mark Eijbaard, sinds 2014 raadslid en fractievoorzitter van de PvdA. Hij werd in oktober van dit jaar al unaniem door de leden benoemd om de sociaaldemocraten te leiden naar de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022.

Op nummer twee staat nieuwkomer Valentijn Brinkman. Hij is van beroep manager in de horeca- en evenementenbranche, momenteel bij de horecaonderneming BAZOOKA in Amsterdam. ,,Ik voel me energiek en ben klaar om te knallen”, zegt Brinkman. Sandra Bruijstens staat op nummer drie. Zij is sinds 2018 steunfractielid, op haar initiatief nam de raad het actieplan ‘Eén tegen eenzaamheid’ aan. Sandra Bruijstens is in het dagelijks leven managementsecretaresse bij Slachtofferhulp Nederland.

Op nummer vier staat Priscilla Patrick, die al een aantal jaar de fractie ondersteunt. Zij is managementondersteuner bij Waternet. Op nummer vijf staat Ton van der Linden, die meerdere raadsperiodes raadslid was voor de sociaaldemocraten, en de laatste vier jaar actief was als lid van de steunfractie. Op nummer zes staat Kees Hilhorst, die ook in een eerdere raadsperiode actief was als raadslid voor de PvdA.

Mark Eijbaard kijkt uit naar de komende vier jaar: ,,Met dit team van vertrouwde gezichten en nieuw enthousiasme gaan we mooie dingen doen voor Baarn.”

De nummer 7 tot en met 14 zijn lijstduwers:

7. Svenja de Groot
8. Aafje Brandt
9. Willemien Pfeifer
10. Kees van Beukering
11. Hans Schraders
12. Arnout Baas
13. Joost de Wilde
14. Abdou Najib

In de Algemene Ledenvergadering van 17 december hebben de leden ook het verkiezingsprogramma ‘Een duurzaam, eerlijk en fatsoenlijk Baarn’ unaniem omarmd.