Door op 13 mei 2013

Jongerendebat 16 mei te zien op RTV Baarn

Leerlingen van het Baarnsch Lyceum gaan donderdag a.s. 16 mei van 13.10 tot 15.10 in debat met politici. De Baarnse afdeling van de PvdA nam het initiatief voor dit debat. De leerlingen debatteren over stellingen die zij zelf bedacht hebben. In de eerste ronde met gemeenteraadsleden en in de tweede ronde met Tweede Kamerleden.

De leerlingen hebben in de lessen het debat voorbereid en geoefend met debatteren. De stellingen waarover met de landelijke politici wordt gedebatteerd worden steeds ingeleid door een filmpje dat de leerlingen gemaakt hebben. De stellingen hebben allemaal te maken met de thema’s: vrijheid, vrije tijd, diversiteit en veiligheid. Twee leerlingen van het Baarnsch Lyceum hielpen (in het kader van hun maatschappelijke stage) bij de organisatie van het debat.

Het debat is donderdag live te zien op RTV Baarn.  Door @baarnschjd te volgen en de hastag #baarnschjd kunnen twitteraars het debat volgen.

Burgemeester Mark Roëll treedt voor de gelegenheid op als debatleider. Vrijwel alle fracties uit de gemeenteraad zijn vertegenwoordigd en Tweede Kamerleden Roelof van Laar (PvdA) en Kees Verhoeven (D66) gaan in debat met de leerlingen.

Het debat is in de afgelopen maanden voorbereid door een aantal mensen van het Baarnsch Lyceum en de PvdA afdeling Baarn.