Door Ton van der Linden op 12 mei 2012

Huurwoningen op de Kwekerij door amendement

De projectontwikkelaar van de Kwekerij heeft aangegeven dat hij geen mogelijkheid ziet de 6 geplande half vrijstaande woningen te verkopen en vroeg de gemeente om toestemming in plaats daarvan kleinere woningen te bouwen. De PvdA vindt het een goed plan dat er meer en kleinere woonruimtes op het terrein worden gebouwd. Omdat er vooral vraag is naar huurwoningen in de sociale en vrije sector diende de fractie samen met de Baarnse Onafhankelijke Partij (BOP) en PvdA een amendement in dat werd aangenomen. Het amendement houdt in dat als extra voorwaarde aan de projectontwikkelaar wordt gesteld dat te bouwen woningen een bestemming krijgen als huurwoningen.

De Kwekerij is het terrein dat voorheen van kwekerij Kuijer was, gelegen aan de Plataanlaan. Het gaat om woningen die nog gebouwd moeten worden. Voor de bestaande woningen verandert er niets.

Ton van der Linden

Wie ben je? Mijn naam is Ton van der Linden. Ik ben in 1951 geboren in Amsterdam en sinds 1982 woonachtig in de Componistenbuurt, gehuwd met Anita, was voorheen werkzaam als controller in een handelsonderneming, van 2006 tot 2014 raadslid en van 2014 tot 2022 steunfractielid. Een jaar geleden dacht ik voorgoed afscheid te hebben

Meer over Ton van der Linden