21 maart Raad op Pad ‘Een tegen eenzaamheid’

Door Sandra Bruijstens op 27 februari 2023

De gemeenteraad van Baarn wil graag met u in gesprek!

Onder de noemer ‘Raad op Pad’ organiseert de gemeenteraad op dinsdagavond 21 maart aanstaande een thema-avond over de aanpak van eenzaamheid in Baarn. De avond vindt plaats in de Montinischool, De Oude Werf 5B, 3741 CS in Baarn (inloop vanaf 19.30 uur). Wij willen inwoners van Baarn van harte uitnodigen voor deze avond.

Jaarlijks organiseert de gemeenteraad verschillende ‘Raad op Pad’-bijeenkomsten. De bijeenkomsten zijn bedoeld om meer en beter in contact te komen met inwoners rond actuele thema’s, ook zonder dat er directe inspraak of besluitvorming aan de orde is.

De bijeenkomst ‘Raad op Pad’ van 21 maart aanstaande gaat over de aanpak van eenzaamheid in Baarn. Hoewel één op de tien mensen in Nederland zich erg eenzaam voelt, is eenzaamheid voor veel mensen een moeilijk gespreksonderwerp. In Baarn heeft het project ‘Eén tegen Eenzaamheid Baarn’ en de lokale coalitie de handen ineengeslagen om samen eenzaamheid aan te pakken. Voelt u zich als inwoner betrokken bij het thema of bent u als organisatie aangesloten zijn bij de lokale coalitie tegen eenzaamheid, dan wil de gemeenteraad graag uw ervaringen horen. Wat gaat goed en wat kan er beter? Wat is er nodig voor een (nog) beter lokaal eenzaamheidsbeleid? Hoe kunnen wij samen verder doorpakken op dit thema?

Dat en meer wil de raad graag samen met u bespreken. Inwoners worden nadrukkelijk van harte uitgenodigd om de bijeenkomst ‘Raad op Pad’ bij te wonen. Na de bijeenkomst kijken de raadsleden samen wat er met de uitkomsten wordt gedaan.

We zouden u graag willen begroeten deze avond en hopen op een goede opkomst en waardevolle gesprekken en ontmoetingen. Voor aanmelding en vragen kunt u contact opnemen met raadsadviseur Daniël Bulthuis, per e-mail: [email protected] of telefonisch 06-43244033.

Sandra Bruijstens

Wie ben je? Sandra Bruijstens, in maart 2018 gestart als steunfractielid voor de PvdA Baarn en sinds de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 ben ik raadslid en fractievoorzitter. In het dagelijks leven management assistent. Buiten kantoortijden regelmatig wandelend te vinden in de Baarnse natuurgebieden. Daar is het de laatste tijd wel veel te druk. Een betere balans

Meer over Sandra Bruijstens

Waar ben je naar op zoek?