Boodschappenactie voor Voedselbank op 22 december bij Jumbo Baarn

Door De redactie op 18 december 2018

Komende zaterdag 22 december zamelen we bij de Jumbo supermarkt boodschappen in voor de Voedselbank Klanten worden door ons geïnformeerd over de benodigde producten en kunnen deze na het afrekenen inleveren. We hebben voor het vierde opeenvolgende jaar het initiatief genomen voor deze actie voor de Voedselbank Gooi en omstreken.

Als PvdA steunen we de voedselbank graag op deze manier. ‘Het voorkomen én bestrijden van armoede is voor ons een belangrijk speerpunt. We maken ons er hard voor in de gemeenteraad en op deze manier dragen we ook heel concreet bij, door de Voedselbank te ondersteunen met hun goede en belangrijke werk’, aldus  lijsttrekker v Mark Eijbaard.

We delen bij de ingangen boodschappenbriefjes uit waarop staat aan welke producten de voedselbank behoefte heeft. Het gaat met name om houdbare producten. De artikelen worden door de Voedselbank gebruikt om voedingspakketten samen te stellen voor mensen die moeilijk in hun onderhoud kunnen voorzien. De afgelopen twee keer jaar is door het winkelend publiek zeer gul gegeven. We hebben er alle vertrouwen in dat dit ook in 2018 weer het geval is.

De actie vindt plaats van 9.00 tot 15.00 uur op zaterdag 22 december bij Jumbo Den Blanken in de Laanstraat.