Door Ton van der Linden op 27 oktober 2016

OZB inflatie

Bij de begrotingsraad heeft de PvdA gepleit voor het niet verder verhogen van de OZB. Er is immers nauwelijks nog sprake van inflatie terwijl de OZB jaar op jaar wordt verhoogd.
Het college verdedigd deze verhoging met een voor het komende jaar verwacht inflatiecijfer. De laatste jaren bleek deze voorspelling altijd te hoog.
Een verdere verhoging van de OZB wordt door ons als oneerlijk gezien.
Helaas bleek al snel tijdens de behandeling van de begroting en het amendement dat voor ons voorstel geen meerderheid was te verkrijgen, wij hebben het voorstel dan ook teruggenomen.
Tijdens de raad hebben wij aangegeven dat wij er volgend jaar bij de perspectiefnota zeker op terugkomen.

Ook nu blijkt maar weer dat partijen, die lagere lasten bepleiten voor de bewoners, op het moment dat zij daadkracht kunnen tonen niet thuis zijn.

Ton van der Linden

Wie ben je? Mijn naam is Ton van der Linden. Ik ben in 1951 geboren in Amsterdam en sinds 1982 woonachtig in de Componistenbuurt, gehuwd met Anita, was voorheen werkzaam als controller in een handelsonderneming, van 2006 tot 2014 raadslid en van 2014 tot 2022 steunfractielid. Een jaar geleden dacht ik voorgoed afscheid te hebben

Meer over Ton van der Linden